zapisz się w niższej cenie!
Dołącz w promocyjnej cenie do 11 KWIETNIA, po tym terminie cena wzrośnie >>>
19 maja 2023
I Ogólnopolski Kongres Nauczycieli, Opiekunów i Pedagogów – Emocje i Zdrowie Psychiczne Dziecka
 

Regulacja trudnych emocji u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz narzędzia wspierające zdrowie psychiczne najmłodszych

 
Formuła online
Do rozpoczęcia kongresu pozostało:
 

TOP TEMATY

 
Skuteczne techniki rozpoznawania, interpretowania i regulowania trudnych emocji u dziecka.
Jak pomóc dziecku radzić sobie z trudnymi uczuciami, takimi jak złość, smutek, lęk i strach? Co zrobić, aby dziecko komunikowało nam swoje potrzeby i problemy? W jaki sposób umożliwić dziecku samodzielne znalezienie rozwiązania trudnej dla niego sytuacji i przejść ze strategii współkierowanych na samoregulacyjne?
Poczucie własnej wartości jako klucz do zachowania równowagi psychicznej w sytuacjach kryzysu.
Jak dostrzec co przeżywa dziecko i towarzyszyć mu w tym? Jak sprawić, aby nasi podopieczni czuli się bezpiecznie w obliczu niepowodzeń i ułatwić im mierzenie się z nimi? Jak budować realną, stabilną i pozytywną samoocenę dziecka?
Zdrowie psychiczne dzieci.
„Przecież masz wszystko…”, „Za moich czasów…”, jak nie normalizować i nie unieważniać negatywnych doświadczeń współczesnych dzieci? Jak odróżnić smutek od depresji? Jak reagować na objawy pogarszającego się nastroju u kilkuletnich dzieci? Jakie czynniki sprzyjają rozwojowi depresji?
Przemoc rówieśnicza.
Czym jest bullying? Jak go rozpoznać? Jak pomóc dziecku, które go doświadcza? Narzędzia monitorowania przemocy szkolnej i skuteczna prewencja zachowań przemocowych w grupie.
Zaburzenia koncentracji i uwagi u dzieci.

Jak skutecznie diagnozować przebodźcowanie i przeciążenie poznawcze u uczniów? Jak wspierać dzieci z zaburzeniami uwagi i koncentracji oraz nauczyć je radzenia sobie z licznymi czynnikami rozpraszającymi, które wytwarza współczesny świat?

Trauma dziecięca.
Jak trauma wpływa na funkcjonowanie dziecka? Jak rozpoznać, że dziecko nie radzi sobie z emocjami? Jak normalizować pytania o pomoc i adekwatnie reagować na dziecko doświadczające krzywdy?
 

Prelegenci Poznaj naszych ekspertów

 
 
Przemysław Staroń
Psycholog i kulturoznawca, wykładowca Uniwersytetu SWPS i Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Sopocie oraz współzałożyciel Centrum Rozwoju Jump, w ramach którego wspiera rozwój i stymuluje umiejętność myślenia młodzieży, dorosłych i seniorów.
Więcej
dr Aleksandra Piotrowska
Doktor psychologii. Pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Konsultant - doradca rodziców i nauczycieli.
Więcej
Tamara Kasprzyk
Jest psycholożką, trenerką Familylab oraz współzałożycielką i prezeską Fundacji Familylab Polska.
Więcej
Monika Kalinowska
Jest psychologiem dziecięcym od 9 lat pracującym w szkole z oddziałami integracyjnymi.
Więcej
Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zawodu nauczyciel i pedagog, z zamiłowania i powołania terapeuta.
Więcej
dr Marta Majorczyk
Psycholog, psychoterapeuta, pedagog, neuropsycholog, doradca rodzinny, trener, animator rozwoju (coach, mentor, tutor)
Więcej
Magdalena Kosowska
Edukatorka Pozytywnej Dyscypliny dla Rodziców i Nauczycieli w Przedszkolu. Członkini zespołów badawczych zajmujących się relacjami rówieśniczymi i bullyingiem, pod kierunkiem Pani dr Małgorzaty Wójcik na Uniwersytecie SWPS w Katowicach. 
 

Program Kongresu 19 maja 2023 r.; godz. 09:00 - 15:30

 
 
Powerspeech

Wstydzę się wstydzić, czyli kilka słów o trudnych emocjach i zdrowiu psychicznym dzieci.

Przemysław Staroń Psycholog, wykładowca, edukator, autor książek, Nauczyciel Roku 2018, Członek Kolegium Ekspertów Instytutu Strategie 2050.
Zagadnienia szczegółowe:
  • Czym jest wstyd? Czym on się różni od wyrzutów sumienia? Czego i dlaczego się najczęściej wstydzimy? Jak radzić sobie ze wstydem?
  • Jak uwolnić dzieci od krytycznego myślenia o sobie i tym samym wspierać radzenie sobie z trudnymi emocjami wśród uczniów?
  • Na co zwracać uwagę, jakich błędów starać się unikać i jak wzmacniać dziecko w codziennym eksplorowaniu świata i rozumieniu swoich emocji?
  • Sesja Q&A z prelegentem.
Panel I

Depresja dzieci – rozpoznanie, profilaktyka, prewencja

W tej części skupimy się na tym, jak objawia się depresja dziecięca, co dzieje się z dzieckiem w depresji, jakie myśli i uczucia nim wtedy targają? Jak rozmawiać z uczniem, który ma/może mieć depresję? Jak zareagować, gdy obserwujemy u ucznia zmiany nastrojów, gdy z dziecka uśmiechniętego, aktywnego staje się smutne, wycofane, często agresywne?
Dr Aleksandra Piotrowska Wykładowca na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, konsultant dla rodziców i nauczycieli. Autorka wielu publikacji naukowych i popularyzatorskich, w tym książek „Szczęśliwe dziecko czyli jak uniknąć najczęstszych błędów wychowawczych”, „Nastolatki pod lupą”.
Zagadnienia szczegółowe:
  • Smutek a depresja? Jak określić granicę, kiedy uczucie smutku przeradza się w coś innego niż normalny, znany wszystkim stan? Czym różnią się zaburzenia depresyjne od naturalnego obniżenia nastroju?
  • Apatia, wzmożona drażliwość, brak zainteresowania, czyli objawy depresji u najmłodszych - od zmian zachowania (agresja, autodestrukcja, izolacja, niechęć do zabawy) po objawy somatyczne (bóle głowy, brzucha, biegunki, duszności) u maluchów. Kiedy podjąć interwencję? Do kogo się zwrócić po pomoc?
  • Od senności do nadmiernego pobudzenia, czyli nietypowe objawy depresji. Jak maluch, który nie rozumie swoich uczuć ma nam przekazać, że źle się czuje? Jak wyłapać niepokojące sygnały, zanim nie jest za późno? Rola nauczyciela czy opiekuna w rozpoznaniu objawów.
  • Rola zauważania, nazywania i regulowania emocji w profilaktyce depresji. Działania prewencyjne, które może podjąć nauczyciel i opiekun – m.in. pozytywne wzmacnianie uczniów, pochwały, docenianie za drobne sukcesy.
  • Antidotum na zamartwianie się i negatywne myślenie. Proste ćwiczenia na „zmianę kanału”, czyli przekierowanie myślenia na inne tory i odwrócenia uwagi od zagłębiania się w przykre tematy.
  • PRACA NA PRZYKŁADACH: Weź się w garść, Inni mają gorzej, Przecież ty wszystko masz…, czyli czego nie mówić, a co mówić dzieciom z depresją? Czym zastąpić próby rozweselania na rzecz akceptacji i nienarzucającego się wsparcia? Sposoby komunikacji, które zapewnią realną pomoc dziecku z depresją.
  • PRACA NA PRZYKŁADACH: Co zrobić, gdy rodzice dziecka nie akceptują diagnozy, nie akceptują depresji jako choroby i nie wywiązują się z zadania skierowania dziecka do specjalisty? Przykłady bezpiecznych komunikatów, skuteczne sposoby na trudne rozmowy.
  • Sesja Q&A z prelegentem.
  • TOOLBOX: Depresja dziecięca – działania wspierające i profilaktyczne.
Panel II

JAK NAUCZYĆ DZIECKO RADZENIA SOBIE Z EMOCJAMI – OD ROZUMIENIA SIEBIE PO SAMOREGULACJĘ

W tej części przedstawimy techniki skutecznego rozpoznawania, interpretowania i regulowania emocji u przedszkolaków i dzieci w wieku wczesnoszkolnym, dzięki którym przygotujesz się na różne nietypowe, nieprzewidziane sytuacje oraz wyeliminujesz kluczowe błędy w komunikacji z dzieckiem.
Monika Kalinowska Psycholog dziecięcy. Od kilku lat pracuje w szkole, skupiając się przede wszystkim na wsparciu psychologicznym i terapeutycznym uczniów, ich opiekunów oraz nauczycieli. W swojej pracy używa narzędzi z nurtu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (w tym metody Kids’ Skills), Dialogu Motywującego oraz elementów terapii poznawczo – behawioralnej. Od niedawna jest również certyfikowanym trenerem Treningu Zastępowania Agresi Amity ART.
Zagadnienia szczegółowe:
  • Rozwój emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jak właściwie „czytać” reakcje emocjonalne dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym? Jak przełożyć rozumienie przeżywanych emocji na adekwatne wsparcie?
  • Od rozpoznawania emocji do świadomości emocji swoich i innych ludzi. W jaki sposób umożliwić dziecku samodzielne znalezienie rozwiązania trudnej dla niego sytuacji i przejść ze strategii współkierowanych na samoregulacyjne? Przykłady sprawdzonych zabaw i ćwiczeń.
  • PRACA NA PRZYKŁADACH: Jak rozpoznać zdarzenia z pozoru błahe lub neutralne, ale trudne dla dziecka, i nie popełnić błędu wynikającego z przegapienia bądź zbagatelizowania problemu? – przykłady nietrafnych interpretacji emocji dziecka i jak ich unikać.
  • PRACA NA PRZYKŁADACH: Od przedszkolaka do ucznia szkoły podstawowej – działania ułatwiające dzieciom adaptację, wspierające dziecko w tym trudnym momencie – od przygotowania do budowania pewności siebie w grupie rówieśniczej.
  • Wykorzystanie elementów TUS, treningu uważności, Porozumienia bez Przemocy czy empatycznej komunikacji w kształtowaniu u dzieci umiejętności rozpoznawania i regulowania emocji oraz poprawy procesów edukacyjnych.
  • Przykłady ćwiczeń, dzięki którym nauczysz dziecko identyfikować i komunikować własne potrzeby i emocje oraz techniki wspomagające redukcję napięcia.
  • Sesja Q&A z prelegentem.
  • TOOLBOX: Scenariusze zabaw dla dzieci kształtujące umiejętności doświadczania i wyrażania swoich stanów emocjonalnych.
Panel III

JAK WZMACNIAĆ WIARĘ W SIEBIE I POPRAWIĆ SAMOOCENĘ DZIECKA? KOMPETENCJA POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI JAKO KLUCZ DO ZACHOWANIA RÓWNOWAGI PSYCHICZNEJ W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH

W tej części konferencji przyjrzymy się temu, czym różni się poczucie własnej wartości od pewności siebie, dowiemy się, jak je wspierać, dlaczego jest tak ważne dla zdrowia psychicznego i w jaki sposób wspiera rozwój intelektualny dziecka.
Tamara Kasprzyk Psycholożka, trenerka Familylab oraz współzałożycielka i prezeska Fundacji Familylab Polska.
Zagadnienia szczegółowe:
  • Lubię siebie, mimo że nie umiem dobrze grać w nogę i boję się ciemności. Jak wzmacniać samoświadomość uczniów i pomóc im odkrywać swoją indywidualność? Jak nauczyć dziecko czerpać radość życia, z tego „jakim jest”, a nie tylko z osiągnięć?
  • Jaki ja jestem głupi! Nic nie potrafię! Poczucie porażki, błędy – jak dać dzieciom przestrzeń na ich popełnianie w codziennej praktyce szkolnej? Jak wesprzeć dziecko, gdy przeżywa niepowodzenia? Przykłady konstruktywnych reakcji na bezsilność i smutek dziecka.
  • Jak doceniać dziecko? Jak uważnie słuchać i dawać dziecku akceptację jego indywidualności, emocji i upodobań? Jak zauważać jego mocne strony?
  • PRACA NA PRZYKŁADACH: „niegrzeczny uczeń” w klasie – jak dostrzec, komunikat dziecka, kryjący się za jego „złym” zachowaniem? Jak nie wzmacniać trudnych zachowań dziecka, które chce być zauważone? Jak odpowiadać i reagować na komunikaty dziecka, które przejawia trudne zachowania?
  • PRACA NA PRZYKŁADACH: dziecko nieśmiałe, izolujące się od grupy – czy i jak je angażować? Jak wesprzeć jego udział w życiu społecznym klasy?
  • PRACA NA PRZYKŁADACH: spokojny, dostosowany uczeń – jak dać uwagę i czas dziecku, które zachowuje się poprawnie i nie sprawia problemów?
  • Sesja Q&A z prelegentem.
  • TOOLBOX: proste sposoby na to, jak wzbogacić wiedzę dziecka na jego własny temat podczas każdej lekcji: dostrzeżenie, uznanie, akceptacja.
Panel IV

Przemoc rówieśnicza w grupie – jak jej przeciwdziałać?

W tej części skupimy się na tym, jak nauczyć dzieci rozpoznawania, nazywania i reagowania na przemoc oraz na tym, jakie działania podjąć w przypadku konfliktu i doświadczeń przemocowych w klasie, nie piętnując, nie stygmatyzując jej członków. Omówimy wpływ nauczyciela na zmianę wzorców zachowań i rozwiązanie trudnych sytuacji.
Magdalena Kosowska Członkini zespołów badawczych zajmujących się relacjami rówieśniczymi i bullyingiem, pod kierunkiem Pani dr Małgorzaty Wójcik na Uniwersytecie SWPS w Katowicach.
Zagadnienia szczegółowe:
  • Nie skarż, Poradź sobie sam, To tylko żarty, czyli co wpływa na to, że dzieci nie proszą o pomoc i nie zgłaszają przypadków przemocy, której doświadczają? Skuteczne rozwiązania na brak świadomości, czym jest przemoc, strach przed „byciem skarżypytą”, poczucie winy i bezradności dziecka.
  • Od wyjaśnienia mechanizmów przemocy do kształtowania postawy odwagi i właściwego reagowania na jej doświadczenie. Jak rozmawiać ze sprawcą, ofiarą i świadkiem przemocy? Skuteczne sposoby na ponowne włączenie do grupy dziecka wykluczonego.
  • PRACA NA PRZYKŁADACH: Agresor w klasie – działania profilaktyczne od A do Z. Skuteczne rozwiązania na bullying rówieśniczy – właściwe reagowanie, wspomagające aplikacje, sprawdzone autorskie programy i metody pracy z klasą zdominowaną przez agresywnego ucznia
  • PRACA NA PRZYKŁADACH: „Pupilek”, „pozer”, „niezdara”, czyli co zrobić w sytuacji, gdy zaobserwujemy, że jedno z dzieci jest ofiarą przemocy słownej, która stabilizuje jego rolę kozła ofiarnego w grupie? Jak nauczyć dzieci określać granicę pomiędzy żartem lub wyzwaniem a gnębieniem i przemocą?
  • Przykłady projektów antybullyingowych i procedur zgłaszania bullyingu, czyli jak wdrożyć skuteczny system, dzięki któremu każdy uczeń będzie wiedział co, komu, kiedy, w jaki sposób zgłosić?
  • Sesja Q&A z prelegentem.
  • TOOLBOX: Przemoc rówieśnicza – profilaktyka, działania integrujące grupę, karty pracy i scenariusze.

Warsztaty

 
19 maja 2023 r.; godz. 16:00 - 18:00
Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz
Z zawodu nauczyciel i pedagog, z zamiłowania i powołania terapeuta. Ukończyła studia z zakresu terapii pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej oraz liczne szkolenia, m.in. terapię ręki.
WARSZTAT 1
 
 

ZABURZENIA ZACHOWANIA I KONCENTRACJI U DZIECI

W czasie 2-godzinnego warsztatu zostaną omówione na przykładach sytuacje, gdy uczeń wykazuje zaburzenia koncentracji i uwagi. Przedstawione zostaną narzędzia do uspokajania układu nerwowego dzieci oraz techniki rozwijające funkcje wykonawcze i wzmacniające gotowość szkolną przedszkolaka. Dowiesz się, jak rozpoznawać przeciążenie poznawcze dziecka, jak wspierać przebodźcowanych najmłodszych uczniów w nauce i jakich metod używać w pracy z grupą podatną na dystraktory.

  • Przyczyny zaburzeń uwagi u dzieci w wieku przedszkolnym – od czego zależy koncentracja, uważność i samoregulacja emocji i zachowania.
  • Labilność emocjonalna i zaburzenia uwagi – objawy i skuteczna diagnoza trudności.
  • Jak nauczyć dzieci rozpoznawać i nazywać czynniki rozpraszające? Zasady postępowania z uczniem z deficytem uwagi.
  • Metody stymulujące i terapeutyczne skuteczne w pracy z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową, dzięki którym dziecko będzie mogło odreagować napięcie psychoruchowe oraz zdobędzie wiedzę o sposobie radzenia sobie z niepokojem fizycznym i emocjonalnym.
  • Uważność, oddech, ruch, techniki manualne jako techniki do codziennego stosowania w grupie, które uspokoją układ nerwowy dzieci i pomogą rozwiązać krytyczną sytuację.
  • PRACA NA PRZYKŁADACH: Trudności z koncentracją, roztargnienie, niska odporność na dystraktory, kłopoty z uważnym słuchaniem i pamięcią – przy użyciu jakich metod pracować z dzieckiem, aby wspierać jego rozwój poznawczy i psychofizyczny? Co zrobić, gdy uczniowie szybko tracą uwagę podczas wykonywania zadania?
  • PRACA NA PRZYKŁADACH: Problemy z podejmowaniem decyzji, zagubienie, zamknięcie w sobie, czyli jak reagować na trudne zachowania dziecka? Jak krok po kroku wesprzeć dziecko w organizacji miejsca pracy i zmobilizować je do działania?
  • PRACA NA PRZYKŁADACH: Dyscyplina w grupie przedszkolnej i szkolnej. Jak nie pozwolić, aby zachowanie ucznia z zaburzeniami zachowania dezorganizowało pracę całej grupy? Jak zapanować nad uczniem nadaktywnym, który rozprasza resztę grupy?
  • Sesja Q&A z prelegentem.
dr Marta Majorczyk
Psycholog, psychoterapeuta, pedagog, neuropsycholog, doradca rodzinny, trener, animator rozwoju.
WARSZTAT 2

TRAUMA DZIECIĘCA

W czasie 2-godzinnego warsztatu dowiecie się, jakie zachowania świadczą o doświadczaniu traumy przez dziecko, jak rozpoznać, że dzieci nie radzą sobie z przeżywanymi emocjami. Jak pomóc i skutecznie wspierać takie dziecko?

  • Dziecko, które przeżywa traumę, ale o tym nie wie – jakie objawy możemy obserwować u dziecka po traumatycznych doświadczeniach? Zachowania, sygnały, które powinny zaniepokoić nauczyciela.
  • Z gabinetu psychologa – jak przebiega terapia traumy – od oswojenia przeżywanego problemu do rezyliencji. Jak wesprzeć zagubione dziecko, które nie rozumie, co się z nim dzieje?
  • Współpraca ze specjalistami – do kogo zwrócić się o pomoc? Sposoby na efektywną współpracę i profilaktykę traumy.
  • Regulacja emocjonalna dziecka, które doświadczyło traumy. Efektywne reguły, dzięki którym dziecko nauczy się regulować swoje pobudzenie.
  • Sukces i satysfakcja jako sposoby na potraumatyczne uczucie bezradności. Przykłady działań do indywidualnej pracy z dzieckiem.
  • PARACA NA PRZYKŁADACH: Dziecko, które doświadczyło przemocy. Jak rozmawiać z dzieckiem o przemocy w jego rodzinie? W jaki sposób dziecko będzie komunikowało, że dzieje mu się krzywda w rodzinie? Narzędzia, dzięki którym zyskasz zaufanie dziecka i zbierzesz potrzebne informacje.
  • PRACA NA PRZYKŁADACH: Nadmierne pobudzenie lub otępienie, zachowania nerwicowe – jak rozpoznać mechanizmy i zachowania, które warunkują kryzys psychiczny i związane z nim poczucie zagrożenia u dziecka?
  • Skuteczne wzmacnianie odporności psychicznej dzieci w czasach ekstremalnego stresu – rysowanie terapeutyczne i inne metody do pracy z dzieckiem. Jak stworzyć w placówce bezpieczną przestrzeń do odreagowywania negatywnej energii, która często towarzyszy dziecku po trudnych doświadczeniach?
  • Przykładowy plan i procedury dotyczące zachowania w sytuacjach kryzysowych.
  • Sesja Q&A z prelegentem.

Zobacz zaproszenie od naszej prelegentki!

 

O tym będziemy mówić:

 

SAMOREGULACJA EMOCJI

Efektywne strategie nakierowane na rozwijanie w dziecku umiejętności rozpoznawania, nazywania, regulowania i komunikowania swoich emocji. Techniki oparte na najnowszych badaniach z zakresu psychologii rozwoju dziecka. Praktyki m.in. TUS, NVC czy treningu uważności w profilaktyce trudnych zachowań i budowaniu pełnej zaufania relacji ze swoimi podopiecznymi.

ZDROWE POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI

Skuteczne sposoby na wzmacnianie poczucia własnej wartości dzieci oraz kompetencji niezbędnych do rozwijania swojego potencjału, adekwatnego wykorzystania własnych zasobów, budowania satysfakcjonujących relacji z ludźmi, funkcjonowania zgodnie ze swoimi wartościami i otwartości na opinie innych.

DEPRESJA DZIECIĘCA

Działania diagnostyczne i prewencyjne nauczyciela: nietypowe objawy, na jakie powinien zwrócić uwagę, porady specjalistów, efektywna pomoc i sposoby na wzmacnianie kondycji psychicznej najmłodszych dzieci. Skuteczne techniki komunikacji z dzieckiem i rodzicem dziecka, które objawia zaburzenia nastroju.

PRZEMOC RÓWIEŚNICZA

Systemowe wsparcie dzieci i przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej w przedszkolu i szkole. Przykłady adekwatnych reakcji na przemoc w grupie szkolnej i przedszkolnej oraz komunikację ze sprawcą, ofiarą i świadkami agresji. Propozycje praktyk antybullingowych do wdrożenia w placówce.

PRZEBODŹCOWANIE I PRZECIĄŻENIE POZNAWCZE U DZIECKA

Sytuacje z praktyki, w których dziecko wykazuje objawy nadpobudliwości psychoruchowej i przestymulowania. Efektywne techniki wspierające dzieci, wykazujące zaburzenia zachowania, problemy z koncentracją uwagi oraz niską odporność na dystraktory. Nowoczesne metody i sposoby na wdrożenie ich do codziennej praktyki, dzięki którym pomożesz dziecku w bezpieczny sposób zredukować nadmiar bodźców.

TRAUMA DZIECIĘCA

Przykłady sytuacji, które wywołały traumę dziecka (przemoc domowa, kryzys psychologiczny). Dobre praktyki, dzięki którym zapewnisz wsparcie dziecku, które zmaga się z traumą. Skuteczne wzmacnianie odporności psychicznej dzieci w czasach ekstremalnego stresu oraz przykładowy plan i procedury dotyczące zachowania w sytuacjach kryzysowych.

Kto powinien wziąć udział?

 
 

Do udziału w kongresie zapraszamy wszystkich nauczycieli wczesnoszkolnych, przedszkolnych, psychologów i pedagogów oraz wszystkie osoby  zaangażowane w wychowanie uczniów i mające wpływ na funkcjonowanie grupy oraz chcące wspierać zdrowie psychiczne dzisiejszych dzieci. Podczas konferencji dostarczymy sprawdzone techniki regulacji emocji oraz rozwiązania na kryzysowe sytuacje w życiu najmłodszych dzieci oraz w grupie rówieśniczej na wczesnych etapach edukacji.

Kup biletWeź udział w konferencji

 
Do końca promocji pozostało:
 
Cena zmienia się 11 KWIETNIA

Pula biletów jest ograniczona

Bilet na Konferencję
Udział w Konferencji online
349 zł netto
429,27 zł brutto
 
Bilet na Konferencję Premium
Udział w Konferencji online
399 zł netto
490,77 zł brutto
Bilet na Konferencję + warsztat I
Udział w Konferencji i warsztatach „Zaburzenia zachowania i koncentracji u dzieci” z Justyną Kapuścińską-Kozakiewicz
449 zł netto
552,27 zł brutto
 
Bilet na Konferencję + warsztat II
Udział w Konferencji i warsztatach „Trauma dziecięca” z dr Martą Majorczyk
449 zł netto
552,27 zł brutto
 

Masz już bilet na Kongres, ale nadal nie masz biletu na warsztaty?
Nic straconego!

Zaloguj się na swoje konto i dokup wybrany przez siebie warsztat!

DLACZEGO ORGANIZOWANE PRZEZ NAS WYDARZENIA SĄ NAJLEPSZE?

 
  • Odpowiedź na alarmujące statystyki dotyczące zdrowia psychicznego dzieci.
  • Skuteczne techniki regulacji emocji, reagowania na sytuacje kryzysowe w życiu dziecka, sposo-by na budowanie wiary w siebie i przeciwdziałanie wynikającej z deficytów przemocy.
  • Narzędzia wspierające obserwacje i diagnozę depresji dziecięcej, przykłady działań profilaktycz-nych i prewencyjnych.
  • Grono praktyków i ekspertów z wieloletnim doświadczeniem – nauczyciele i psycholodzy, certy-fikowani trenerzy.
  • Interdyscyplinarne podejście.
  • Teoria przełożona na działanie praktyczne.
  • Warsztaty, dzięki którym wyposażysz się w praktyczne narzędzia do pracy.
  • Dodatkowe materiały (scenariusze, pomysły na projekty, karty pracy).
  • Sesje pytań i odpowiedzi.
Weź udział

Weź udział w kongresie, szczególnie jeżeli:

 
  • Chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat zdrowia psychicznego dzieci, lepiej poznać bariery i problemy, z jakimi się mierzą oraz przyczynić się do normalizacji sięgania po pomoc?
  • Zależy Ci, aby jak najlepiej wspierać poczucie własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi?
  • Szukasz sposobów na efektywną pomoc dzieciom w rozumieniu swoich emocji, adekwatnym komunikowaniu ich i regulacji? Chcesz wiedzieć, czym zastąpić moralne potępienie zachowania i wspierać radzenie sobie z trudnymi emocjami wśród uczniów?
  • Zastanawiasz się, jak dać dziecku poczucie bezwarunkowej akceptacji? Jak uwolnić dzieci od krytycznego myślenia o sobie?
  • Chcesz wiedzieć, jak właściwie zareagować na agresję i przemoc w Twojej grupie, jak rozmawiać ze sprawcą oraz ofiarą bullyingu, nie prowadząc do wykluczeń? Jak uświadamiać dzieci na temat przemocy fizycznej i psychicznej, wspierać je we właściwym reagowaniu na nękanie i pokazać inne niż przemoc sposoby na trudne sytuacje?
  • Chcesz wiedzieć, czym różni się depresja dorosłych od depresji dzieci? Jakie sygnały powinny zaniepokoić opiekuna?
  • Chcesz poprawić jakość nauki w Twojej klasie, pozbyć się zbędnych dystraktorów poprawić pamięć i koncentrację swoich uczniów?

KontaktMasz pytania?
Napisz do nas lub zadzwoń

 
BIURO OBSŁUGI KLIENTA

KONTAKT DLA UCZESTNIKÓW

Jagoda Roszak

wyślij email

 

I Ogólnopolski Kongres Nauczycieli, Opiekunów i Pedagogów – Emocje i Zdrowie Psychiczne Dziecka

Ogólnopolski Kongres Nauczycieli, Opiekunów i Pedagogów – Emocje i Zdrowie Psychiczne Dziecka to pierwsze takie wydarzenie dla tej grupy docelowej w Polsce. 
Prelekcje bazują na case study ze szczególnym uwzględnieniem regulacji trudnych emocji dzieci, wspieraniu ich poczucia własnej wartości oraz skutecznym reagowaniu na kryzysowe sytuacje w życiu dziecka i grupy. Uczestnicy wzbogacą swój warsztat, podniosą skuteczność oferowanej dzieciom pomocy , zaopatrzą się w narzędzia, dzięki którym będą mogli bardziej efektywnie wspierać zdrowie psychiczne najmłodszych. 
 
@Copyright 2022 Forum Media Polska