Zacznij swoją podróż ku głębszemu zrozumieniu emocji dzieci!
Zakup swój bilet w promocyjnej cenie tylko do 13 marca >>
19 kwietnia 2024
II Ogólnopolski Kongres Nauczycieli, Opiekunów i Pedagogów – Emocje i Zdrowie Psychiczne Dziecka
 

KRYZYSY EMOCJONALNE DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM

-ZŁOŚĆ, STRES, PRZEBODŹCOWANIE, PRZEMOC DOMOWA I RÓWIEŚNICZA,  CZY NIEDOJRZALI EMOCJONALNIE RODZICE?

 
Formuła online
Do rozpoczęcia kongresu pozostało:
 

TOP TEMATY TEGOROCZNEJ KONFERENCJI

 
Jak wspierać dojrzałość emocjonalną dzieci, jakie narzędzia i metody pracy faktycznie przełożą się na wspieranie tej umiejętności?
Jak skutecznie reagować na przejawy agresji rówieśniczej oraz w przypadku podejrzenia przemocy domowej?
Jakimi narzędziami pracować z rodzicami-Millenialsami i na co postawić w komunikacji?
Jak nauczyć dzieci bezpiecznego korzystania z technologii w dobie patostreamów?
 

Prelegenci Poznaj naszych ekspertów

 
 
dr Aleksandra
Piotrowska
Doktor psychologii. Pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Konsultant - doradca rodziców i nauczycieli.
Więcej
Kamila Olga
Stępień-Rejszel
Psycholog, pedagog, nauczyciel akademicki, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (w trakcie szkolenia).
Więcej
Marlena
Stradomska
Dr n. społ. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego Oddział Lublin.
Więcej
Katarzyna
Włodkowska
Eduentuzjastka, członkini grupy Superbelfrzy RP, doradczyni metodyczna, certyfikowana trenerka oświaty
Więcej
Krystyna
Jacków-Sowa
terapeuta Integracji Sensorycznej i Bilateralnej, fizjoterapeuta, pedagog
Więcej

Program Kongresu 19 kwietnia 2024 r.

 
 
Wyzwanie 1

TECHNIKI WSPIERAJĄCE DOJRZAŁOŚĆ EMOCJONALNO–SPOŁECZNĄ dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

W tej części pokażemy, jak wspierać dojrzałość emocjonalną w czasach, gdy placówki oświatowe i rodzice są nastawieni na osiąganie przez dzieci coraz lepszych wyników edukacyjnych w coraz krótszym czasie..
Dr Aleksandra Piotrowska Wykładowca na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, konsultant dla rodziców i nauczycieli. Autorka wielu publikacji naukowych i popularyzatorskich, w tym książek „Szczęśliwe dziecko czyli jak uniknąć najczęstszych błędów wychowawczych”, „Nastolatki pod lupą”.
Zagadnienia szczegółowe:
  • Czym jest dojrzałość emocjonalno-społeczna i co jest normą dla wieku przedszkolnego i wczesnoszkolnego? Z jakimi sytuacjami powinno „radzić” sobie dziecko w tym wieku a czego nie powinniśmy od niego wymagać?
  • Dlaczego emocje to klucz do pomyślnego i szczęśliwego funkcjonowania dziecka i jak realnie wpływać na rozwój dojrzałości emocjonalno – społeczną dzieci?
  • W jaki sposób uczyć dojrzałości emocjonalnej w zróżnicowanej grupie? Czy indywidualizacja nauczania jest w ogóle możliwa w grupie, w której są różne potrzeby edukacyjne, np. dzieci z neuroróżnorodnością czy zaburzeniami rozwoju?
  • Sesja Q&A z prelegentem.
  • TRENING EMOCJI – Na przykładach pokażemy w jaki sposób wprowadzać w życie uczniów dobre praktyki do wykorzystania w sytuacji złości, stresu czy rozwiązywania codziennych trudności.
  • TOOLBOX:
    10 BAJEK O EMOCJACH, które będą stanowiły doskonały punkt wyjścia do rozmów z młodszymi dziećmi.
Wyzwanie 2

PRZEMOC RODZI PRZEMOC, czyli jak zrozumieć "trudne" emocje dziecka i skutecznie reagować na przejawy agresji w szkole i w domu

W tej części przedstawimy propozycje działań, dzięki którym zintegrujesz klasę, zbudujesz dobre relacje w grupie. 
Kamila Olga Stępień-Rejszel Psycholog, pedagog, nauczyciel akademicki, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (w trakcie szkolenia). Specjalizuje się w psychologii rozwoju. Propagatorka pozytywnego wychowania oraz ambasadorka praw dziecka. Na Facebooku: Kamila Olga Psychologia -codziennie wspiera rodziców i nauczycieli w lepszym zrozumieniu dziecięcego świata. Prowadzi autorskie warsztaty w całej Polsce. W swojej pracy naukowej podejmuje tematy związane z potencjałem człowieka do uczenia się przez całe życie oraz odwagą do zmiany. Laureatka wyróżniona Nagrodą Janusza Korczaka- 2023.
Zagadnienia szczegółowe:
  • Przykłady zajęć profilaktycznych i kształtujących umiejętność adekwatnego reagowania na przemoc, autorskie ćwiczenia na empatię, dzięki którym uczniowie wczują się w różne role, postarają się zrozumieć sytuację drugiej osoby i spróbują zanalizować jej odczucia oraz przeżycia.
  • Pozytywna Dyscyplina jako metoda pracy z sytuacjami trudnymi w klasie. Pokażemy strategie i modele właściwych zachowań, które z powodzeniem zastosujesz w swojej grupie uczniowskiej.
  • Sesja Q&A z prelegentem.
  • TRENING EMOCJI - Czym zastąpić zachowania agresywne i jak pomóc dzieciom w samoregulacji? Jakie strategie zaproponować dziecku w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym?
  • TOOLBOX:
    ebook „Rola zabawy w kształtowaniu emocji” - praktyczne porady na temat wykorzystania zabawy we wspomaganiu rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka przedszkolnego
Wyzwanie 3

NIEDOJRZALI RODZICE MILLENIALSI – jak sprawić, żeby stali się naszymi sprzymierzeńcami

W tej części poznamy sposoby na budowanie pozytywnych relacji z rodzicami. Pokażemy, że obecna zmiana w relacji nauczyciel – rodzic wymaga innych narzędzi komunikacyjnych, niż dotychczas.
Marlena Stradomska Dr n. społ. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego Oddział Lublin. Ekspert Biura m.in. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, Kierownik Placówki Socjoterapeutycznej Towarzystwa Nowa Kuźnia w Lublinie, Katedra Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii UMCS w Lublinie.
Zagadnienia szczegółowe:
  • Obecni rodzice czyli jacy? Niedojrzali emocjonalnie, roszczeniowi, niepotrafiący przyznać się do błędu, a może po prostu bardziej zestresowani, wiecznie zabiegani? Czym się charakteryzują?
  • Co działało wcześniej a nie działa teraz? Pokażemy jak zmiana komunikatów, stawianie granic czy partnerskie szukanie rozwiązań przełoży się na sukcesy w budowaniu efektywnej relacji na linii nauczyciel – rodzic.
  • Zgłoszę was do kuratorium, naślę na was kontrole itp., Żądam… - w jaki sposób podejść do rozmowy, gdy wszystko zawodzi, a rodzic jest zamknięty na jakiekolwiek argumenty. Przykłady procedur do wprowadzenia w szkole/przedszkolu.
  • Komunikacja z uczniem i jego rodziną – co w przypadku, jeżeli to sytuacja rodzinna jest przyczyną kryzysu? W którym momencie i jak należy interweniować jako przedstawiciel placówki?
  • Sesja Q&A z prelegentem.
  • TRENING EMOCJI – przykładowe rozmowy z rodzicem w przypadku: szantażu/zastraszania nauczyciela, zaniedbań rodzicielskich, podważania kompetencji.
  • TOOLBOX:
    e-book Postępowanie w najpopularniejszych przypadkach urazów, skaleczeń, zatruć dziecka – instrukcje dla rodziców i opiekunów
Wyzwanie 4

Pułapki, gry psychologiczne i groźne wyzwania czekają na najmłodszych w Internecie. Jak o tym rozmawiać?

W tej części pokażemy, że telefony, tablety i komputery w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym mogą istnieć, ALE mądrze. Jak nauczyć tego dzieci? Na co zwracać uwagę rodzicom?
Katarzyna Włodkowska Eduentuzjastka, członkini grupy Superbelfrzy RP, doradczyni metodyczna, certyfikowana trenerka oświaty, nauczycielka języka polskiego i edukacji medialnej, wykładowczyni akademicka, koordynatorka ogólnopolskich i międzynarodowych projektów edukacyjno-humanitarnych.
Zagadnienia szczegółowe:
  • Dziecko zanurzone w świecie elektroniki, technologii i SMART gadżetów – telefony, tablety, smartwatche itd. – w jaki sposób mówić o technologii, aby jej nie demonizować, ale pokazywać jako część świata?
  • Cyberbezpieczeństwo to podstawa! Pokażemy o czym i jak rozmawiać z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz ich rodzicami, aby technologie stanowiły wartościową pomoc edukacyjną, a nie bodźcującą rozrywkę.
  • AI w pracy nauczyciela - Przykłady działań aktywizujących i angażujących uczniów na lekcjach, tworzenie własnych scenariuszy lekcji, które wykorzystują technologie oparte na AI – praktyczne wskazówki i przykłady do wdrożenia na zajęciach.
  • Sesja Q&A z prelegentem.
  • TRENING EMOCJI – Patoyoutuberzy, challenge, trendy np. Skibiditojlet, Huggy Wuggy, MOMO – jak rozmawiać z dziećmi o tym, co widzą w Internecie?
  • TOOLBOX:
    Scenariusz zajęć dla starszych dzieci: Jesteśmy różni, ale równi – zajęcia z wykorzystaniem zasobów internetowych

Warsztaty

 
Krystyna Jacków-Sowa
terapeuta Integracji Sensorycznej i Bilateralnej, fizjoterapeuta, pedagog.
WARSZTAT 1
 
 

GIMNASTYKA NEURONALNA NA ZAJĘCIACH, CZYLI JAK ZASTOSOWAĆ SKUTECZNE TECHNIKI WSPIERAJĄCE KONCENTRACJĘ I REGULACJĘ EMOCJI UCZNIÓW

Podczas warsztatu sprawdzimy, które ćwiczenia ciała i mózgu są niezbędne do gotowości kontroli zachowania i koncentracji na zajęciach, dzięki czemu sprawimy, że układ nerwowy ucznia stanie się jego sojusznikiem a nie wrogiem.

  • Rozgrzewka dla ciała i mózgu – ćwiczenia naprzemienne dla lepszej współpracy prawej i lewej półkuli mózgowej, gimnastyka oczu, ćwiczenia dla poprawy krążenia, lepszej wydolności oddechowej i lepszej motywacji
  • Teoria poliwagalna w pracy nauczyciela, czyli jak wprowadzić skuteczne techniki regulacji emocji u uczniów na swoich zajęciach
  • Gimnastyka neuronalna – jak wyróżnić swoje zajęcia wprowadzając ćwiczenia oparte o oddech, zabawę, dźwięk i techniki manualne
  • Przerwa na oddech: dla lepszych wyników w nauce, poprawy koncentracji, zmniejszenia stresu, lepszego snu oraz poprawy postawy
  • Ćwiczenia relaksacyjne do wprowadzenia w sali lekcyjnej - to nie strata czasu, to inwestycja w energię – pokażemy, jak otworzyć uczniom oczy na zalety tego rodzaju ruchu i wspólnie postawić na RELAKS
Kamila Olga Stępień-Rejszel
Psycholog, pedagog, nauczyciel akademicki, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (w trakcie szkolenia). Specjalizuje się w psychologii rozwoju. Propagatorka pozytywnego wychowania oraz ambasadorka praw dziecka.
WARSZTAT 2

PIERWSZA POMOC EMOCJONALNA - czyli skuteczne wsparcie dziecka i grupy w doświadczaniu „trudnych” emocji. 

Podczas warsztatu nauczysz się w jaki sposób reagować w sytuacji nasilenia trudnych emocji, jak pracować z agresorem, ofiarą oraz całą grupą. Pokażemy jak z danej sytuacji wyciągać wnioski i jaką profilaktykę wprowadzić, aby ograniczyć trudne zachowania.

  • Jak właściwie „czytać” reakcje emocjonalne dziecka w wieku od 4 do 9 roku życia? Jak przełożyć rozumienie przeżywanych emocji na adekwatne wspieranie?
  • Emocje – jak je okiełznać? Strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach emocjonalnych – opis narzędzi na konkretnych przypadkach.
  • Jak zachować równowagę między kontrolą a zaufaniem? Dlaczego wolność i poczucie autonomii są takie ważne dla młodych ludzi? Jak dać dziecku szansę na doświadczanie, jednocześnie będąc blisko? Praktyczne wskazówki.
  • Jak formułować informację zwrotną, która buduje sprawczość i wiarę w siebie? Przykłady komunikatów, które będą bodźcem rozwojowym dla Twojego ucznia.
PODCZAS WYKŁADU POZNASZ W PRAKTYCE:
  • Jak wykorzystać Trening Umiejętności Społecznych do wspierania rozwoju kompetencji społecznych i radzenia sobie z problemami emocjonalnymi –inspiracje dla treningu TUS w praktyce.
  • Jak wykorzystanie elementów CBT, Treningu Uważności, Kids Skills, Porozumienia bez Przemocy w kształtowaniu u dzieci umiejętności rozpoznawania i regulowania emocji oraz poprawy procesów edukacyjnych.
Podczas wykładu zostanie zaprezentowany Case Study do pracy własnej.

Zobacz zaproszenie od naszej prelegentki!

 

O tym będziemy mówić:

 

SAMOREGULACJA EMOCJI

Efektywne strategie nakierowane na rozwijanie w dziecku umiejętności rozpoznawania, nazywania, regulowania i komunikowania swoich emocji. Techniki oparte na najnowszych badaniach z zakresu psychologii rozwoju dziecka. Praktyki m.in. TUS, NVC czy treningu uważności w profilaktyce trudnych zachowań i budowaniu pełnej zaufania relacji ze swoimi podopiecznymi.

ZDROWE POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI

Skuteczne sposoby na wzmacnianie poczucia własnej wartości dzieci oraz kompetencji niezbędnych do rozwijania swojego potencjału, adekwatnego wykorzystania własnych zasobów, budowania satysfakcjonujących relacji z ludźmi, funkcjonowania zgodnie ze swoimi wartościami i otwartości na opinie innych.

DEPRESJA DZIECIĘCA

Działania diagnostyczne i prewencyjne nauczyciela: nietypowe objawy, na jakie powinien zwrócić uwagę, porady specjalistów, efektywna pomoc i sposoby na wzmacnianie kondycji psychicznej najmłodszych dzieci. Skuteczne techniki komunikacji z dzieckiem i rodzicem dziecka, które objawia zaburzenia nastroju.

PRZEMOC RÓWIEŚNICZA

Systemowe wsparcie dzieci i przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej w przedszkolu i szkole. Przykłady adekwatnych reakcji na przemoc w grupie szkolnej i przedszkolnej oraz komunikację ze sprawcą, ofiarą i świadkami agresji. Propozycje praktyk antybullingowych do wdrożenia w placówce.

PRZEBODŹCOWANIE I PRZECIĄŻENIE POZNAWCZE U DZIECKA

Sytuacje z praktyki, w których dziecko wykazuje objawy nadpobudliwości psychoruchowej i przestymulowania. Efektywne techniki wspierające dzieci, wykazujące zaburzenia zachowania, problemy z koncentracją uwagi oraz niską odporność na dystraktory. Nowoczesne metody i sposoby na wdrożenie ich do codziennej praktyki, dzięki którym pomożesz dziecku w bezpieczny sposób zredukować nadmiar bodźców.

TRAUMA DZIECIĘCA

Przykłady sytuacji, które wywołały traumę dziecka (przemoc domowa, kryzys psychologiczny). Dobre praktyki, dzięki którym zapewnisz wsparcie dziecku, które zmaga się z traumą. Skuteczne wzmacnianie odporności psychicznej dzieci w czasach ekstremalnego stresu oraz przykładowy plan i procedury dotyczące zachowania w sytuacjach kryzysowych.

Kto powinien wziąć udział?

 
 

Zapraszamy do uczestnictwa w kongresie nauczycieli szkół podstawowych i przedszkoli, psychologów szkolnych, pedagogów, a także wszystkich, którzy są zaangażowani w edukację i rozwój dzieci, oraz pragną wspierać ich zdrowie psychiczne. W trakcie tego wydarzenia przedstawimy sprawdzone metody zarządzania emocjami oraz strategie radzenia sobie z kryzysami w życiu najmłodszych oraz w ich środowisku rówieśniczym, szczególnie na początkowych etapach ich edukacji.

Kup biletWeź udział w konferencji

 
Do końca promocji pozostało:
 
Kup bilet!

Zakup bilet na Kongres Emocje

Bilet na Konferencję
Udział w Konferencji online
zł brutto
 
Bilet na Konferencję online + warsztat I
Udział w Konferencji online i warsztatach:
„GIMNASTYKA NEURONALNA NA ZAJĘCIACH, CZYLI JAK ZASTOSOWAĆ SKUTECZNE TECHNIKI WSPIERAJĄCE KONCENTRACJĘ I REGULACJĘ EMOCJI UCZNIÓW”
Justyną Kapuścińską-Kozakiewicz
zł brutto
 
Bilet na Konferencję online + warsztat II
Udział w Konferencji online i warsztatach:
PIERWSZA POMOC EMOCJONALNA - czyli skuteczne wsparcie dziecka i grupy w doświadczaniu „trudnych” emocji.
Kamila Olga Stępień-Rejszel
zł brutto
 

Masz już bilet na Kongres, ale nadal nie masz biletu na warsztaty?
Nic straconego!

Zaloguj się na swoje konto i dokup wybrany przez siebie warsztat!

DLACZEGO ORGANIZOWANE PRZEZ NAS WYDARZENIA SĄ NAJLEPSZE?

 
  • Metody radzenia sobie z emocjami, strategie na kryzysy w życiu dziecka, kształtowanie pozytywnego wizerunku siebie i przeciwdziałanie przemocy wynikającej z braków.
  • Seria warsztatów, które dostarczą konkretnych narzędzi do wykorzystania w pracy.
  • Zespół doświadczonych praktyków, w tym nauczycieli i psychologów, oraz certyfikowanych trenerów.
  • Zainicjowanie działań w odpowiedzi na niepokojące dane dotyczące zdrowia psychicznego dzieci.
  • Podejście łączące różne dziedziny wiedzy.
  • Praktyczne zastosowanie teoretycznych konceptów.
  • Zestaw dodatkowych zasobów, w tym scenariusze zajęć, pomysły na projekty edukacyjne, materiały dydaktyczne.
  • Sesje interaktywne z możliwością zadawania pytań i otrzymywania odpowiedzi.
Weź udział

ZAUFAJ NASZEMY DOŚWIADCZENIU I WIEDZY

 
Nasza działalność przez lata rozwijała się podążając za trendami rynku oraz potrzebami klientów. Wydawane przez nas tytuły są cenione przez szerokie grono specjalistów. Wśród naszych czasopism znajdziesz między innymi: Wychowanie w Przedszkolu, Życie Szkoły, Głos Pedagogiczny

Weź udział w kongresie, szczególnie jeżeli:

 
  • Priorytetem dla Ciebie jest wspieranie młodzieży w budowaniu poczucia własnej wartości i umiejętności radzenia sobie z wyzwaniami?
  • Jesteś zainteresowany poszerzeniem swoich kompetencji w zakresie emocjonalno-społecznego rozwoju dzieci, rozumieniem wyzwań, przed którymi stoją, oraz promowaniem idei szukania wsparcia?
  • Jesteś zainteresowany strategiami radzenia sobie z agresją i przemocą wśród dzieci, w tym efektywną komunikacją zarówno ze sprawcą, jak i ofiarą, unikając przy tym marginalizacji?
  • Masz na celu znalezienie skutecznych sposobów współpracy z rodzicami, aby maksymalizować wsparcie dla dziecka?
  • Dążysz do podniesienia jakości edukacji w swojej klasie, zwiększenia koncentracji i pamięci uczniów oraz wspierania ich rozwoju psychofizycznego?

Partner główny

 

Partnerzy

 

KontaktMasz pytania?
Napisz do nas lub zadzwoń

 
BIURO OBSŁUGI KLIENTA

KONTAKT DLA UCZESTNIKÓW

Agata Klimaszewska

wyślij email

 

II Ogólnopolski Kongres Nauczycieli, Opiekunów i Pedagogów – Emocje i Zdrowie Psychiczne Dziecka

"Dziecięce Emocje i Zdrowie Psychiczne" stanowi pionierskie wydarzenie w Polsce skierowane do tej grupy zawodowej. W ramach konferencji odbędą się prezentacje oparte na studiach przypadków, skoncentrowane na zarządzaniu trudnymi emocjami dzieci, wzmacnianiu ich samooceny oraz efektywnym reagowaniu na kryzysowe sytuacje zarówno indywidualnie, jak i w grupie. Uczestnicy zdobędą nowe umiejętności, zwiększą efektywność swojego wsparcia dla dzieci i uzyskają narzędzia umożliwiające bardziej efektywne dbanie o ich zdrowie psychiczne. 
 
@Copyright 2023 Forum Media Polska