Zostaw kontakt i otrzymaj najlepszą ofertę na edycję 2026 wydarzenia >>

Baza wiedzy

11.04.2025
FORMUŁA: ONLINE

Budowanie wiedzy – jak klocki LEGO wspierają rozwój mózgu?

Budowanie wiedzy – jak klocki LEGO wspierają rozwój mózgu?

Klocki LEGO oraz LEGO DUPLO, stanowią niezwykle wartościowe narzędzie wspierające rozwój dzieci. Dzięki swojej wszechstronności, klocki te pomagają rozwijać zarówno zdolności poznawcze, jak i społeczne, stając się nieocenionym wsparciem w procesie nie tylko nauki przez zabawę, ale przede wszystkim terapii.

Kreatywność, logika i współpraca – nauka przez zabawę

Wśród korzyści z wykorzystania klocków w edukacji należy wymienić:

  • Rozwój motoryki małej i dużej – układanie klocków wymaga precyzyjnych ruchów palców, co wspomaga rozwój motoryki małej, a budowanie większych konstrukcji angażuje także motorykę dużą.
  • Rozwój kreatywności i wyobraźni – dzieci w naturalny sposób tworzą różnorodne konstrukcje, rozwijając swoje umiejętności twórcze oraz zdolność do myślenia przestrzennego.
  • Rozwój umiejętności rozwiązywania problemów i logicznego myślenia – budowanie skomplikowanych konstrukcji wymaga planowania, przewidywania i rozwiązywania problemów, co pozytywnie wpływa na rozwój umiejętności analitycznych.
  • Współpraca i rozwój komunikacji – w przypadku pracy grupowej dzieci uczą się dzielić pomysłami, negocjować i wspólnie podejmować decyzje, rozwijają umiejętności społeczne.
  • Rozwój umiejętności matematycznych – przez zabawę dzieci poznają podstawy matematyki, takie jak liczenie, porównywanie, symetria czy proporcje.
  • Zrozumienie zagadnień teoretycznych - klocki lego pozwalają na praktyczne zastosowanie pojęć z zakresu nauk ścisłych, takich jak mechanika, geometria czy inżynieria.

Klocki LEGO i LEGO DUPLO, podczas Certyfikowanej VI Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej, jako narzędzie pracy z uczniami przedstawi Aleksandra Kubala-Kulpińska, pedagożka, terapeutka, trenerka branży edukacyjnej.

Neurodydaktyka w praktyce – spotkanie z ekspertami

To tylko jeden z tematów, które pojawią się na VI Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej. W programie znajdą się inspirujące wystąpienia ekspertów, w tym:

  • dr Adam Zemełka – wykładowca, badacz, specjalizujący się w neuronauce stosowanej w edukacji, terapii i biznesie. Autor blisko 100 publikacji naukowych i popularnonaukowych.
  • Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz – pedagożka i terapeutka specjalizująca się w terapii integracji sensorycznej oraz terapii ręki.
  • Aleksandra Kubala-Kulpińska – pedagożka, trenerka i terapeutka, autorka materiałów dydaktycznych i szkoleniowych.
  • Olga Woj – trenerka kadry pedagogicznej, autorka szkoleń z zakresu neurodydaktyki i nowoczesnych metod nauczania.
  • dr Adriana Kloskowska – nauczycielka dyplomowana, szkoleniowiec, doradczyni metodyczna i egzaminatorka OKE.
  • Robert Baca – wicedyrektor ds. innowacji w Szkole Podstawowej Pro Futuro nr 61, zwycięzca konkursu "Kierunek innowacja" MEN.

Praktyczne warsztaty i nowe spojrzenie na edukację

Konferencja to nie tylko teoria, ale przede wszystkim praktyczne warsztaty. Uczestnicy otrzymają gotowe narzędzia do pracy z uczniami, dowiedzą się, jak wykorzystać neurotechniki, by zwiększyć zaangażowanie dzieci w naukę oraz jakie metody najlepiej wspierają ich rozwój poznawczy.

 

Zapisz się już dziś!

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak sprawić, by nauka była naturalniejsza i efektywniejsza, nie przegap tego wydarzenia. Sprawdź: www.konferencjaneurodydaktyczna.pl/

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas lub zadzwoń

BIURO OBSŁUGI KLIENTA
Natalia Malińska

Kwestie merytoryczne:

Natalia Malińska
Product Manager

Natalia.Malinska@forum-media.pl

Współpraca Barterowa i Marketingowa

Weronika Nowacka

weronika.nowacka@forum-media.pl
tel.: +48 61 62 87 004

Zapraszamy na Ogólnopolski Kongres EMOCJE – wyjątkowe wydarzenie dedykowane nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej, przedszkolnej oraz pedagogom, którzy pragną skuteczniej wspierać uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i emocjonalnych. Nasze wydarzenia wyróżniają się profesjonalizmem i wysoką jakością merytoryczną, dzięki czemu stanowią doskonałą okazję, by zdobyć wiedzę oraz praktyczne narzędzia, które pozwolą efektywnie pracować z dziećmi, szczególnie tymi z dysleksją, autyzmem, trudnościami grafomotorycznymi czy niepełnosprawnością intelektualną.
Kongres EMOCJE to konferencja, która łączy teorię z praktyką, oferując uczestnikom nowoczesne i sprawdzone metody pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nasze wydarzenie to przestrzeń, w której zaproszeni eksperci – specjaliści i praktycy w swoich dziedzinach – dzielą się najnowszymi rozwiązaniami z zakresu edukacji i emocji. Podczas Kongresu uczestnicy mają okazję poznać skuteczne strategie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami, takimi jak agresja, zachowania opozycyjno-buntownicze, a także zrozumieć aspekty prawne związane z edukacją dzieci z orzeczeniami.
To konferencja, która łączy dogłębną wiedzę z praktycznymi narzędziami, które można natychmiast zastosować w codziennej pracy. Oferujemy inspirujące warsztaty, studia przypadków oraz narzędzia wspierające współpracę z rodzicami i specjalistami. Kongres EMOCJE jest szczególnie ukierunkowany na rozwój umiejętności niezbędnych w pracy nauczyciela, pomagając skutecznie wspierać uczniów w ich rozwoju emocjonalnym i intelektualnym.
Konferencja dla nauczycieli EMOCJE to wydarzenie, które podnosi standardy edukacji, skutecznie wprowadzając nauczycieli w świat nowoczesnych, praktycznych rozwiązań wspierających dzieci w ich codziennej nauce i emocjonalnym rozwoju. To wyjątkowa inicjatywa, która stawia na konkretną, praktyczną wiedzę, wspierającą rozwój nowoczesnej edukacji. Dołącz do nas na Kongresie EMOCJE i rozwijaj swoje umiejętności, aby lepiej wspierać uczniów w ich rozwoju!
 

BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel kom: 781 153 769

Godziny pracy:
pon. - pt. 08:00 - 16:00

 
@ Copyright 2024 Forum Media Polska