Baza wiedzy
Budowanie wiedzy – jak klocki LEGO wspierają rozwój mózgu?

Klocki LEGO oraz LEGO DUPLO, stanowią niezwykle wartościowe narzędzie wspierające rozwój dzieci. Dzięki swojej wszechstronności, klocki te pomagają rozwijać zarówno zdolności poznawcze, jak i społeczne, stając się nieocenionym wsparciem w procesie nie tylko nauki przez zabawę, ale przede wszystkim terapii.
Kreatywność, logika i współpraca – nauka przez zabawę
Wśród korzyści z wykorzystania klocków w edukacji należy wymienić:
- Rozwój motoryki małej i dużej – układanie klocków wymaga precyzyjnych ruchów palców, co wspomaga rozwój motoryki małej, a budowanie większych konstrukcji angażuje także motorykę dużą.
- Rozwój kreatywności i wyobraźni – dzieci w naturalny sposób tworzą różnorodne konstrukcje, rozwijając swoje umiejętności twórcze oraz zdolność do myślenia przestrzennego.
- Rozwój umiejętności rozwiązywania problemów i logicznego myślenia – budowanie skomplikowanych konstrukcji wymaga planowania, przewidywania i rozwiązywania problemów, co pozytywnie wpływa na rozwój umiejętności analitycznych.
- Współpraca i rozwój komunikacji – w przypadku pracy grupowej dzieci uczą się dzielić pomysłami, negocjować i wspólnie podejmować decyzje, rozwijają umiejętności społeczne.
- Rozwój umiejętności matematycznych – przez zabawę dzieci poznają podstawy matematyki, takie jak liczenie, porównywanie, symetria czy proporcje.
- Zrozumienie zagadnień teoretycznych - klocki lego pozwalają na praktyczne zastosowanie pojęć z zakresu nauk ścisłych, takich jak mechanika, geometria czy inżynieria.
Klocki LEGO i LEGO DUPLO, podczas Certyfikowanej VI Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej, jako narzędzie pracy z uczniami przedstawi Aleksandra Kubala-Kulpińska, pedagożka, terapeutka, trenerka branży edukacyjnej.
Neurodydaktyka w praktyce – spotkanie z ekspertami
To tylko jeden z tematów, które pojawią się na VI Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej. W programie znajdą się inspirujące wystąpienia ekspertów, w tym:
- dr Adam Zemełka – wykładowca, badacz, specjalizujący się w neuronauce stosowanej w edukacji, terapii i biznesie. Autor blisko 100 publikacji naukowych i popularnonaukowych.
- Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz – pedagożka i terapeutka specjalizująca się w terapii integracji sensorycznej oraz terapii ręki.
- Aleksandra Kubala-Kulpińska – pedagożka, trenerka i terapeutka, autorka materiałów dydaktycznych i szkoleniowych.
- Olga Woj – trenerka kadry pedagogicznej, autorka szkoleń z zakresu neurodydaktyki i nowoczesnych metod nauczania.
- dr Adriana Kloskowska – nauczycielka dyplomowana, szkoleniowiec, doradczyni metodyczna i egzaminatorka OKE.
- Robert Baca – wicedyrektor ds. innowacji w Szkole Podstawowej Pro Futuro nr 61, zwycięzca konkursu "Kierunek innowacja" MEN.
Praktyczne warsztaty i nowe spojrzenie na edukację
Konferencja to nie tylko teoria, ale przede wszystkim praktyczne warsztaty. Uczestnicy otrzymają gotowe narzędzia do pracy z uczniami, dowiedzą się, jak wykorzystać neurotechniki, by zwiększyć zaangażowanie dzieci w naukę oraz jakie metody najlepiej wspierają ich rozwój poznawczy.
Zapisz się już dziś!
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak sprawić, by nauka była naturalniejsza i efektywniejsza, nie przegap tego wydarzenia. Sprawdź: www.konferencjaneurodydaktyczna.pl/
Artykuły
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas lub zadzwoń

Kwestie merytoryczne:
Natalia Malińska
Product Manager
Natalia.Malinska@forum-media.pl

Współpraca Barterowa i Marketingowa
Weronika Nowacka
weronika.nowacka@forum-media.pl
tel.: +48 61 62 87 004

BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel kom: 781 153 769
Godziny pracy:
pon. - pt. 08:00 - 16:00